Loeloe

Loeloe

woensdag 11 maart 2015

Politie



 De kleuters mochten zelf een thema kiezen en de meeste kleuters kozen het thema van politie.
Ze waren heel betrokken!
Het poppenhuis werd een politiekantoor met een gevangenis, een bureau met computer, blaadjes voor een proces- verbaal, ...







Thibault bracht echte walkie-talkies mee en die hebben we getest. Het lukte, Thibault kon met Clement en Benoit buiten de klas praten.





Zeger maakte de politiewagen aan de hand van een stappenplan, een ingenieur in wording!

Alles noteren op de computer.







De politie moet ook het verkeer regelen.





Een 'boef' opgepakt.

Een bericht via de radio.





De ' boef' in de gevangenis.

















Spelen met het lego-politiekantoor.






De 'boef' in de handboeien slaan.





Hij wordt weer vrijgelaten.



Ik moet de gevangene bewaken.

Nu nog alles op papier zetten want de boef heeft bekend.



Ik maak een proces- verbaal.












Oei, de ' boef' probeert te ontsnappen!











Ik moet op zoek naar deze boef.

Even overleggen.


Ik maak nog snel mijn P.V.


Iedereen moet stoppen!

De gevangenis moet op slot.





Wat hebben die politie-agenten toch veel werk.

We speelden poppenspel met de geknutselde politiemannetjes.














Geen opmerkingen:

Een reactie posten